Direct naar de content Direct naar de footer

Mijn Rijndam patiëntenportaal

Mijn Rijndam biedt toegang tot jouw persoonlijke online patiëntendossier. Je kunt hier je afspraken bekijken, medische gegevens inzien en informatie over je behandeling teruglezen. Zo blijf je betrokken bij je eigen revalidatietraject. 

Ontdek ook wat het patiëntenportaal Mijn Rijndam voor jou kan betekenen.

Log in op Mijn Rijndam

Je kunt Mijn Rijndam gebruiken op twee manieren: 

  •  Via internet op je computer of laptop (browser) 
    Je logt in met je DigiD en hebt toegang tot je afspraken, medische gegevens en behandelinformatie. Log je in om de gegevens van je kind te zien? Log dan in met de DigiD van je kind.

       Log hier direct in                    Lees meer over inloggen via je computer

  • Via de app op je telefoon of tablet
    Vanaf 1 oktober 2025 kun je Mijn Rijndam ook gebruiken via een app. Je logt de eerste keer in met DigiD en kiest daarna je eigen pincode. Zo heb je jouw gegevens altijd snel en eenvoudig bij de hand.

    Lees meer over de app

Bekijk onze animatie

Wil je eerst een korte uitleg zien? Bekijk onze video over Mijn Rijndam.
 
In deze animatie wordt de app (nog) niet genoemd

Algemene voorwaarden

Door gebruik te maken van Mijn Rijndam ga je akkoord met de algemene voorwaarden.

Vragen over Mijn Rijndam?

Heb je vragen over het gebruik van Mijn Rijndam? Bekijk de veelgestelde vragen hieronder. 

Hulp nodig? 
Kom je er niet uit? Mail ons via mijnportaal@rijndam.nl.
Let op: dit mailadres is alleen voor vragen over het gebruik van Mijn Rijndam; niet voor medische vragen of afspraken.

Veelgestelde vragen over

Wil je iemand machtigen om in je dossier te kijken?
Ja, dat kan. Met DigiD Machtigen kun je iemand toestemming geven om jouw dossier te bekijken. Of wil je inloggen in het dossier van je kind of iemand anders?
We leggen je graag uit hoe je dit kunt regelen. Dit werkt alleen in Mijn Rijndam via een browser op je computer. De HiX Patiënt app ondersteunt dit nog niet.
Hoe veilig is Mijn Rijndam?
Mijn Rijndam voldoet aan de hoogste beveiligingseisen die de Nederlandse overheid stelt aan ziekenhuizen. Je logt altijd in met DigiD of met je eigen pincode in de app.


Wat kan ik zelf doen om mijn gegevens veilig te houden?

  • Log altijd uit na gebruik

  • Bewaar je DigiD en pincode veilig

  • Deel je inloggegevens nooit met anderen

Wat vind ik in Mijn Rijndam?
  • Je afspraken en agenda

  • Brieven en correspondentie

  • Je revalidatiedoelen

  • (Delen van) je medisch dossier zoals intakeverslagen, metingen en teamrapportages

Ik begrijp niet wat er in mijn medisch dossier staat. Wat nu?
Vind je bepaalde informatie of brieven moeilijk te begrijpen? Noteer je vraag en bespreek dit bij je volgende afspraak. Je kunt ook bellen met de poli of kliniek waar je onder behandeling bent. Bekijk de telefoonnummers op het overzicht met onze locaties

Hoe kan ik mijn persoonsgegevens laten wijzigen?
Neem contact op met het medisch secretariaat van je behandelend revalidatiearts.

Wanneer staan mijn afspraken in Mijn Rijndam?
Nieuwe afspraken worden wekelijks op woensdag toegevoegd.

Kan ik afspraken wijzigen in Mijn Rijndam?
Nee. Wil je een afspraak wijzigen of maken? Bel het medisch secretariaat (voor afspraken met de revalidatiearts) of de planning (voor afspraken met therapeuten). De telefoonnummers vind je op het overzicht van onze locaties.


Ik mis een afspraak in Mijn Rijndam. Wat moet ik doen?
Neem contact op met de Planning van jouw locatie.

Ik kan niet inloggen. Wat kan ik doen?

Controleer eerst of je de juiste inlogmethode gebruikt:

  • Via de browser: log in met DigiD. Check of je je account hebt geactiveerd en of je DigiD werkt

  • Via de app: log in met je pincode of, als dat niet lukt, opnieuw met DigiD.

Werkt het nog steeds niet? Mail ons via mijnportaal@rijndam.nl.


Waar kan ik terecht met vragen?
Mail ons via mijnportaal@rijndam.nl

Vermeld de volgend gegevens in je e-mail:

  • Je naam en geboortedatum
  • De locatie waar je onder behandeling bent.
  • Omschrijving van je vraag of probleem.
  • Voeg indien mogelijk de tekst van de foutmelding en/of een printscreen toe. 

Let op: de servicedesk mag GEEN medische vragen in behandeling nemen. Heb je een vraag over de gegevens in je medisch dossier, neem dan contact op met de (poli)kliniek waar je onder behandeling bent.