Direct naar de content Direct naar de footer

Mijn Rijndam via computer

Op je computer of laptop log je via je browser in met je DigiD. Je hebt toegang tot je afspraken, medische gegevens en informatie over je behandeling. 

Log in op je patiëntenportaal

  • Klik op Inloggen Mijn Rijndam
  • Log in met je DIgiD-gebruikersnaam en -wachtwoord of via de DigiD-app
  • Wil je de gegevens van je kind inzien? Log dan in met de DigiD van je kind. 

Machtigen?

Wil je iemand toestemming geven om in jouw dossier te kijken? Of wil je meekijken in het dossier van je kind? Dit noemen we machtigen. We leggen je graag uit hoe je dit kunt regelen.

Vragen?

Heb je vragen over het gebruik van Mijn Rijndam? Bekijk de veelgestelde vragen hieronder of download de folders.

Hulp nodig?
Kom je er niet uit? Mail ons via mijnportaal@rijndam.nl.
Let op! Hier kan je geen vragen stellen over jouw behandeling of afspraken. Hier kun je alleen vragen stellen over het gebruik van Mijn Rijndam.

Veelgestelde vragen

Waar kan het portaal via mijn compter vinden?

Je kunt hier direct inloggen


Wat heb ik nodig om Mijn Rijndam via mijn computer te gebruiken? 
  • Een computer of laptop met internetverbinding
  • Een DigiD met sms-controle of met de DigiD-app
  • Een mobiele telefoon

Activeren: het eenmalig activeren van Mijn Rijndam kan alleen op een laptop of computer.
Je kunt Mijn Rijndam het beste gebruiken op een computer of laptop. Wil je het patiëntenportaal inzien op je telefoon of tablet? Gebruik dan de app. 

Hoe kan ik inloggen op Mijn Rijndam?
Wanneer je account eenmalig is geactiveerd, kun je via je computer op Mijn Rijndam inloggen.
Je komt dan op de inlogpagina, waar je kunt inloggen met DigiD met sms-functie of via de DigiD app. 


Wat moet ik doen als ik mijn DigiD-gegevens vergeten ben?
Ga naar www.digid.nl en vraag nieuwe inloggegevens aan.

Ik heb geen DigiD. Wat nu?
Vraag DigiD aan via www.digid.nl. Zonder DigiD kun je geen gebruik maken van Mijn Rijndam.

Blijf ik altijd ingelogd?
Nee. Als je 15 minuten geen gebruik maakt van Mijn Rijndam, word je automatisch uitgelogd. Je zult hierna weer opnieuw moeten inloggen met je DigiD. 

 

Waar kan ik Mijn Rijndam op mijn computer voor gebruiken?
Via Mijn Rijndam, je persoonlijke online revalidatieomgeving, kun je veilig en op elk gewenst moment je afspraken, (delen van) je medisch dossier inzien en behandelinformatie teruglezen. 
 

Welke informatie kan ik inzien?
Via Mijn Rijndam kun je het volgende zelf online raadplegen: je persoonlijke gegevens, je revalidatiedoelen, delen van je medisch dossier en je rooster en afspraken. Mijn Rijndam biedt zoveel mogelijk recente en relevante informatie, waardoor je nauw betrokken bent bij je eigen revalidatietraject. 
  • Patiëntgegevens. Hier staan je persoonlijke gegevens, waaronder adresgegevens, gegevens contactpersoon en gegevens van je huisarts en de verzekering.
  • Revalidatiedoelen: de doelen waar je naar toe werkt in de behandeling(en) staan hier vermeld.
  • Agenda: hier vind je de geplande afspraken bij Rijndam. 
  • Medisch dossier
  • Intake - verslag van intake van de arts en/of het multidisciplinaire team. 
  • Correspondentie - brieven die verstuurd zijn, bijvoorbeeld aan uw huisarts of specialist.
  • Metingen - resultaten van de testen die zijn afgenomen.
  • Teamrapportage - verslag van de teambespreking.

Welke voordelen biedt Mijn Rijndam?  
Rijndam vindt het belangrijk dat patiënten nauw betrokken zijn bij hun eigen revalidatietraject. Met de inzage in je patiëntendossier op Mijn Rijndam, kun je je beter voorbereiden op afspraken en behandelingen. 

Ik begrijp iets in mijn medisch dossier niet. Wat nu?
Mocht je bepaalde zaken in je dossier niet begrijpen of niet weten wat een uitslag betekent, dan kun je jouw arts/behandelaren vragen om uitleg. Noteer je vraag en neem deze mee naar je volgende afspraak. Of neem contact op met de (poli)kliniek waar je onder behandeling bent. Op onze website onder locaties vind je een overzicht van de telefoonnummers. 

Hoe kan ik mijn persoonsgegevens laten wijzigen?
Bij wijzigingen van uw persoonsgegevens kun je contact opnemen met de locatie waar je onder behandeling bent en vragen naar het Medisch secretariaat van je behandelend revalidatiearts.

Wanneer staan mijn afspraken in Mijn Rijndam?
Nieuwe afspraken worden wekelijks op woensdag zichtbaar in het patiëntenportaal.
 
Ik wil een afspraak wijzigen, wat moet ik doen?
Voor wijzigen/maken van afspraken bij de revalidatiearts neem je contact op met het Medisch secretariaat van locatie waar je onder behandeling bent. Voor het wijzigen van afspraken bij de therapeut kun je contact opnemen met de Planning. Op onze website onder locaties vind je een overzicht van de telefoonnummers.
 
Ik mis een afspraak in Mijn Rijndam. Wat moet ik doen?
Bij onduidelijkheid over afspraken, kun je contact opnemen met de locatie waar je onder behandeling bent en vragen naar de Planning. 

Ik wil iemand anders toegang geven tot Mijn Rijndam. Hoe regel ik dit?
Dit kun je regelen via DigiD machtigen.

Meer informatie hierover lees je op onze pagina: Machtigen via DigiD.

Inzage medische gegevens door anderen
In beginsel wordt alleen inzage aan de patiënt zelf verleend, dus niet aan familieleden of partners. Je kunt wel iemand machtigen het medisch dossier namens jou in te zien. Bij kinderen van  12 tot 16 jaar hebben zowel het kind als de ouders/verzorgers het recht op inzage. Inzage in gegevens van een overledene kan slechts worden verleend wanneer nabestaande hier een aanmerkelijk belang bij hebben en de zorgverlener van mening is dat de overleden bij leven hiertegen geen bezwaar zou hebben gehad of indien een wettelijke verplichting dit vereist. 

Hoe veilig is Mijn Rijndam?
Rijndam gaat op een veilige en zorgvuldige manier om met uw digitale gegevens, conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Mijn Rijndam voldoet aan de hoogste veiligheidseisen die de Nederlandse overheid stelt aan ziekenhuizen. Zo heb je alleen toegang tot Mijn Rijndam wanneer je inlogt via DigiD met sms-verificatie of via de DigiD-app, de standaard die de overheid gebruikt voor het beveiligen van uw gegevens.
 

Wat kan ik zelf doen aan de veiligheid van mijn gegevens? 
Je kunt zelf ook bijdragen aan een veilig gebruik van Mijn Rijndam met onderstaande tips: 
  • log uit op het moment dat je Mijn Rijndam niet meer actief gebruikt en sluit je browser af
  • Bewaar je DigiD inloggegevens op een veilige plek
  • Ga zorgvuldig om met de eventuele afdrukken die je maakt van je gegevens
 

Ik heb problemen met inloggen. Wat kan ik doen? 
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je niet kunt in loggen. 

  • Je hebt geen activeringsmail ontvangen en/of Mijn Rijndam nog niet eenmalig geactiveerd. 
  • Mogelijk is het portaal nog niet geïmplementeerd op de locatie waar je onder behandeling bent. Als dit wel het geval is, controleer dan de map ‘ongewenst’ in je mailbox. Zit de mail daar ook niet in? Mail dan naar mijnportaal@rijndam.nl.
  • Mogelijk heeft het loginprobleem te maken met je DigiD. Ga in dat geval naar de website van DigiD (www.digid.nl).
  • Wanneer je andere problemen ervaart bij het inloggen, neem dan contact op via mijnportaal@rijndam.nl
 
Waar kan ik terecht bij vragen over het gebruik van Mijn Rijndam? 
Heb je een vraag over het gebruik van Mijn Rijndam? Neem dan contact op met ons op via: mijnportaal@rijndam.nl
Vermeld de volgend gegevens in je e-mail:
  • Je naam en geboortedatum
  • De locatie waar je onder behandeling bent.
  • Omschrijving van je vraag of probleem.
  • Voeg indien mogelijk de tekst van de foutmelding en/of een printscreen toe. 

Let op: de servicedesk mag GEEN medische vragen in behandeling nemen. Heb je een vraag over de gegevens in je medisch dossier, neem dan contact op met de (poli)kliniek waar je onder behandeling bent. Op onze website onder locaties vind je een overzicht van de telefoonnummers.