Direct naar de content Direct naar de footer

Mijn Rijndam via app

Mijn Rijndam kun je vanaf  1 oktober ook gebruiken via de HiX Patiënt app. Met deze app heb je alle belangrijke informatie over jouw revalidatie altijd binnen handbereik op je telefoon of tablet.


 

Makkelijk inloggen via de HiX Patiënt app

Beschikbaar in de App Store          Beschikbaar op Google Play

                                          

Inloggen met pincode

Met de app kun je gemakkelijk inloggen in het patiëntenportaal Mijn Rijndam. Hiermee heb je toegang tot je online dossier en kun je je goed voorbereiden op je afspraak. 
Inloggen met DigiD is na installatie van de app niet meer nodig. Je kiest zelf een pincode om eenvoudig jouw medische gegevens op Mijn Rijndam in te zien.  

Handleiding: de app downloaden en installeren

Klik op bovenstaande link of ga naar de App Store of Google Play om de app gratis te installeren. 

Open de app en kies een persoonlijke code met 5 cijfers. Onthoud de inlogcode goed.
Hiermee kun je voortaan inloggen in deze app. 

Gebruik je de app al voor andere zonrginstellingen. Start dan bij de volgende stap. 

Klik op het plusje onderaan het scherm. klik op 'akkoord' en 'verder' tot je in het scherm de lijst met zorginstellingen ziet. 
Klik op 'Rijndam Revalidatie'. Je komt nu op de inlogpagina van Mijn Rijndam. 

Log in met je DigiD op Mijn Rijndam via deze app. Je hoeft dit maar één keer te doen. In het vervolg kun je inloggen met je persoonlijke code die je bij stap 2 hebt aangemaakt.

Je ziet nu het logo van Rijndam Revalidatie. Klik hierop. je hebt nu toegang tot je medische dossier. 
wil je de volgende inloggen? Klik dan op het logo en voer je persoonlijke code in. Daarna ben je ingelogd in Mijn Rijndam. 

Instructievideo

Bekijk hier de instructievideo van de HiX Patiënt app.

Vragen over Mijn Rijndam?

Heb je vragen over het gebruik van Mijn Rijndam? Bekijk de veelgestelde vragen hieronder. 

Hulp nodig? 
Kom je er niet uit? Mail ons via mijnportaal@rijndam.nl.
Let op: dit mailadres is alleen voor vragen over het gebruik van Mijn Rijndam; niet voor medische vragen of afspraken.

Veelgestelde vragen

Hoe installeer ik de app?
Download de HiX Patiënt app in de App Store (Apple) of Google Play (Android). Kies Rijndam bij de zorginstellingen en log in met DigiD.
Op deze pagina staat hiervoor ook een uitgebreide instructie. 
 
Wat moet ik doen als ik mijn DigiD-gegevens vergeten ben?
Ga naar www.digid.nl en vraag nieuwe inloggegevens aan.

Ik heb geen DigiD. Wat nu?
Vraag DigiD aan via www.digid.nl. Zonder DigiD kun je geen gebruik maken van Mijn Rijndam.

Moet ik elke keer DigiD gebruiken?
Nee. Je logt de eerste keer in met DigiD. Daarna kies je een pincode en log je voortaan snel en veilig in.

Wat als ik mijn pincode vergeet?
Log opnieuw in met DigiD en stel een nieuwe pincode in.

Wat kan ik doen in de app?
Je kunt gemakkelijk en veilig je afspraken, medische gegevens, brieven en informatie over je behandeling inzien.

Welke voordelen biedt Mijn Rijndam?  
Rijndam vindt het belangrijk dat patiënten nauw betrokken zijn bij hun eigen revalidatietraject. Met de inzage in je patiëntendossier op Mijn Rijndam, kun je je beter voorbereiden op afspraken en behandelingen. 

Ik begrijp iets in mijn medisch dossier niet. Wat nu?
Mocht je bepaalde zaken in je dossier niet begrijpen of niet weten wat een uitslag betekent, dan kun je jouw arts/behandelaren vragen om uitleg. Noteer je vraag en neem deze mee naar je volgende afspraak. Of neem contact op met de (poli)kliniek waar je onder behandeling bent. Op onze website onder locaties vind je een overzicht van de telefoonnummers.

Hoe kan ik mijn persoonsgegevens laten wijzigen?
Bij wijzigingen van uw persoonsgegevens kun je contact opnemen met de locatie waar je onder behandeling bent en vragen naar het Medisch secretariaat van je behandelend revalidatiearts.

Wanneer staan mijn afspraken in Mijn Rijndam?
Nieuwe afspraken worden wekelijks op woensdag zichtbaar in de app.

Ik wil een afspraak wijzigen, wat moet ik doen?
Voor wijzigen/maken van afspraken bij de revalidatiearts neem je contact op met het Medisch secretariaat van locatie waar je onder behandeling bent. Voor het wijzigen van afspraken bij de therapeut kun je contact opnemen met de Planning. Op onze website onder locaties vind je een overzicht van de telefoonnummers.

Ik mis een afspraak in Mijn Rijndam. Wat moet ik doen?
Bij onduidelijkheid over afspraken, kun je contact opnemen met de locatie waar je onder behandeling bent en vragen naar de Planning. 

Hoe veilig is Mijn Rijndam?
Rijndam gaat op een veilige en zorgvuldige manier om met uw digitale gegevens, conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Mijn Rijndam voldoet aan de hoogste veiligheidseisen die de Nederlandse overheid stelt aan ziekenhuizen. Zo heb je alleen toegang tot Mijn Rijndam wanneer je inlogt via DigiD met sms-verificatie of via de DigiD-app, de standaard die de overheid gebruikt voor het beveiligen van uw gegevens.
 
Is de app net zo veilig als de browser?
Ja. De app gebruikt dezelfde beveiliging als de browser. Je gegevens zijn alleen toegankelijk met DigiD en vervolgens via je persoonlijke pincode.

De app werkt niet goed. Wat kan ik doen?
Sluit de app en open deze opnieuw. Werkt het nog steeds niet? Verwijder de app en installeer hem opnieuw.

Ik kan niet inloggen. Wat kan ik doen?
Controleer of je de juiste inlogmethode gebruikt: in de app log je in met je pincode of opnieuw met DigiD.
Werkt het nog steeds niet? Mail ons via mijnportaal@rijndam.nl.

Waar kan ik terecht bij vragen over het gebruik van Mijn Rijndam? 
Heb je een vraag over het gebruik van Mijn Rijndam? Neem dan contact op met ons op via: mijnportaal@rijndam.nl
Vermeld de volgend gegevens in je e-mail:

  • Je naam en geboortedatum
  • De locatie waar je onder behandeling bent.
  • Omschrijving van je vraag of probleem.
  • Voeg indien mogelijk de tekst van de foutmelding en/of een printscreen toe. 

Let op: de servicedesk mag GEEN medische vragen in behandeling nemen. Heb je een vraag over de gegevens in je medisch dossier, neem dan contact op met de (poli)kliniek waar je onder behandeling bent. Op onze website onder locaties vind je een overzicht van de telefoonnummers.