Direct naar de content Direct naar de footer

Management Orthopedietechniek

Edwin Verbrugge, vestigingsmanager en senior orthopedisch instrumentmaker

https://www.rijndam.nl/assets/uploads/images/medewerkers/edwin_verbrugge.jpg

In de dagelijkse praktijk als orthopedisch instrumentmaker hoor ik mensen vaak zeggen: ‘Wat heeft u toch een prachtig en bijzonder beroep!’ En dat klopt! Het is een bijzondere mix van een paar goede handen en gezond verstand waarmee je echt iets voor mensen kunt betekenen. Je komt heel dichtbij, zowel fysiek als op emotioneel vlak en bouwt vaak voor jaren een band op.
In 1991 ben ik begonnen in dit vakgebied. In 1995 kreeg ik de kans om samen met twee collega’s in het toen nog nieuw te openen revalidatiecentrum Rijndam te gaan beginnen. Een unieke ervaring! 

In de afgelopen 23 jaar is er veel veranderd. Het ambachtelijke karakter van het vak heeft plaatsgemaakt voor een meer adviserende rol, waarbij met gebruik van steeds weer nieuwe technieken passende oplossingen bedacht en gemaakt worden. Als een spin in een web werk je daarbij samen met de klant, maar ook met artsen, therapeuten, collega’s, verzekeraars en leveranciers. Daarbij zoekend naar de beste oplossing voor elke klant.

In Rijndam heb ik mij zeer breed kunnen ontwikkelen op het gebied van pro- en orthesen, voor zowel volwassenen als kinderen. Zo is er onder andere een speciaal spreekuur kinderprothesiologie opgestart. Ik vind het fascinerend om heel jonge kinderen daarbij te zien opgroeien en ontwikkelen tot jong volwassenen. Per 1 januari 2015 is Rijndam Orthopedie Techniek opgericht. Als onderdeel van de Hoogstraat Orthopedietechniek mag ik vanaf 2018 in de rol van teamleider helpen bouwen aan deze nieuwe instrumentmakerij, direct verbonden aan het revalidatiecentrum Rijndam, conform het model in Utrecht. De klant daarbij centraal, en met een gedreven groep medewerkers mooie en kwalitatief goede  hulpmiddelen maken. Het blijft een mooi beroep, ik ben hier voorlopig nog niet klaar!

Caroline van den Kommer, beleidsmedewerkerzorg en kwaliteit

https://www.rijndam.nl/assets/uploads/images/medewerkers/medium_Caroline_van_den_Kommer_medewerker_beleid_orthopedietechniek_WS_%282%29.jpg

Ik ben beleidsmedewerker Zorg en Kwaliteit bij Rijndam Orthopedietechniek. Ik werk inmiddels al meer dan 15 jaar als adviseur in de gezondheidszorg. Na mijn studie Sociale Wetenschappen heb ik onder meer tien jaar als communicatieadviseur en coach binnen gezondheidszorgorganisaties gewerkt. Steeds stond daarin de kwaliteit van communicatie en dienstverlening centraal. Bij Rijndam Orthopedietechniek houd ik me bezig met alles wat met kwaliteit van zorg voor onze klanten te maken heeft. Ik train medewerkers op de werkvloer en in de paskamer om optimaal aan te sluiten bij onze klanten en houd me bezig met alles wat met klantenvoorlichting te maken heeft. Ik wil dat u door onze medewerkers goed geïnformeerd wordt. Allereerst mondeling natuurlijk, aan de balie en in de paskamer, maar ook via onze website en informatiemateriaal. Zodat u weet waaraan u toe bent en de juiste vragen durft en kunt stellen aan onze instrumentmakers. Uiteindelijk gaat het om wat u met uw prothese of orthese wilt gaan doen. Als instrumentmaker en klant goed met elkaar communiceren en ze elkaar optimaal begrijpen, zal er eerder een goede prothese of orthese afgeleverd kunnen worden. En dat is van groot belang voor u! Immers de kwaliteit van uw leven staat of valt met een goede voorziening. Natuurlijk wil ik ook dat u zich welkom voelt in ons bedrijf en dat u van onze medewerkers precies krijgt wat u nodig heeft. Ik wil dat iedereen in ons bedrijf zich hard maakt voor uw wensen en zo goed mogelijk aansluit bij uw behoeften. Goede dienstverlening is meer dan het afleveren van een technisch goede voorziening en staat of valt bij een bijzonder goed contact van mens tot mens. Dat is waar wij voor staan.

Marian Bik, manager administratie

https://www.rijndam.nl/assets/uploads/images/medewerkers/medium_Marian_Bik_manager_administratie_orthopedietechniek_WS.jpg

In 1985 ben ik afgestudeerd als fysiotherapeut. Na een aantal jaren als fysiotherapeut te hebben gewerkt, ben ik terecht gekomen in de hulpmiddelenbranche (1995). Aanvankelijk deed ik baliewerkzaamheden gecombineerd met het aanmeten van therapeutisch elastische kousen. Mijn werkzaamheden breidden zich steeds meer uit en inmiddels ben ik bekend met alle facetten van de administratie. Van het declaratieproces en de financiële afhandeling van declaraties tot de inrichting en het onderhoud van de administratieve software. De laatste jaren heb ik bovenstaande werkzaamheden uitgevoerd in een leidinggevende functie.