Direct naar de content Direct naar de footer

Mijn Rijndam patiëntenportaal

Mijn Rijndam biedt toegang tot jouw persoonlijke online patiëntendossier. We willen graag dat je nauw betrokken bent bij je eigen revalidatietraject. Met het patiëntenportaal kun je je nog beter voorbereiden op je afspraken en behandeling. 

Ontdek ook wat het patiëntenportaal Mijn Rijndam voor jou kan betekenen! 

Log in op je patientenomgeving

Mijn Rijndam is beveiligd met DigiD. Je logt in met uw DigiD-gebruikersnaam en -wachtwoord of via de digiD-app. 

Log hier direct in

Klik hier als je geen DigiD hebt

Eerst een uitleg over ons portaal? Bekijk onze video

Vragen?

Heb je vragen over het gebruik van Mijn Rijndam?
• We geven uitleg over de functionaliteiten in onze handleiding (zie hieronder bij downloads)
• Ook bij de veelgestelde vragen vind je allerlei antwoorden en informatie.  
• Staat je vraag hier niet bij, neem dan contact op met de servicedesk van Mijn Rijndam.

Heb je vragen over de gegevens in je medisch dossier of over je revalidatie? Stel deze aan je behandelaar. Onze servicedesk mag geen medische vragen in behandeling nemen.

Machtingingen

Het machtigen van andere personen om namens jou of je kind in het patientenportaal in te loggen is helaas nog niet mogelijk. DigiD werkt er hard aan om dit in de toekomst mogelijk te maken. Dit kan wel nog duren tot 2022. Dus als iemand anders informatie in wil zien over je afspraken, kan dit alleen door in te loggen met jouw eigen DigiD.
Voor kinderen kan gebruik gemaakt worden van het DigiD van het kind zelf. Dit staat uitgelegd in onze Algemene Voorwaarden en op deze pagina van de website van Rijksoverheid.

Algemene voorwaarden

Door gebruik te maken van Mijn Rijndam ga je akkoord met de algemene voorwaarden.

Veelgestelde vragen

Waar kan ik Mijn Rijndam voor gebruiken?

Via Mijn Rijndam, je persoonlijke online revalidatieomgeving, kun je veilig en op elk gewenst moment je revalidatiedoelen, afspraken en (delen van) je medisch dossier inzien. 

Welke voordelen biedt Mijn Rijndam?  

Rijndam vindt het belangrijk dat patiënten nauw betrokken zijn bij hun eigen revalidatietraject. 
Met de inzage in je patiëntendossier op Mijn Rijndam, kun je je beter voorbereiden op afspraken en behandelingen. 

Waar kan ik in het portaal vinden?

Je kunt hier direct inloggen

Wat heb ik nodig om Mijn Rijndam te gebruiken? 
  • Een computer of laptop met internetverbinding
  • Een DigiD met sms-controle of met de DigiD-app
  • Een mobiele telefoon

Activeren: het eenmalig activeren van Mijn Rijndam kan alleen op een laptop of computer.
Je kunt Mijn Rijndam het beste gebruiken op een laptop, computer of tablet. Het patiëntenportaal wordt nog niet voldoende ondersteund op een mobiele telefoon. 

Hoe kan ik inloggen op Mijn Rijndam?

Wanneer je account eenmalig is geactiveerd, kun je op Mijn Rijndam inloggen.

je kunt hier direct inloggen.

Je komt dan op de inlogpagina waar je kunt inloggen met DigiD met sms-functie of via de DigiD app. 

Ik heb geen DigiD. Wat moet ik doen? 

Om ervoor te zorgen dat alle gegevens goed beveiligd zijn en je privacy gewaarborgd is, maken wij op Mijn Rijndam gebruik van DigiD. Hiervoor moet je een DigiD met sms-controle aanvragen. Ook kun je gebruikmaken van de DigiD-app.  Voor aanvragen en meer informatie kun je terecht op www.digid.nl. 

Wat moet ik doen als ik mijn DigiD gebruikersnaam of wachtwoord ben vergeten? 

Vraag opnieuw uw DigiD aan via de website van DigiD: www.digid.nl.

Blijf ik ingelogd op Mijn Rijndam? 

Als je langer dan 15 minuten geen gebruik maakt van Mijn Rijndam , wordt je automatisch uitgelogd. Je zult hierna weer opnieuw moeten inloggen met je DigiD. 

Ik heb problemen met inloggen. Wat kan ik doen? 

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je niet kunt in loggen. 

  • Je hebt geen activeringsmail ontvangen en/of Mijn Rijndam nog niet eenmalig geactiveerd. 
  • Mogelijk is het portaal nog niet geïmplementeerd op de locatie waar je onder behandeling bent. Als dit wel het geval is, controleer dan de map ‘ongewenst’ in je mailbox. Zit de mail daar ook niet in? Mail dan de servicedesk mijnportaal@rijndam.nl.
  • Mogelijk heeft het loginprobleem te maken met je DigiD. Ga in dat geval naar de website van DigiD (www.digid.nl).
  • Wanneer je andere problemen ervaart bij het inloggen, neem dan contact op met onze servicedesk: mijnportaal@rijndam.nl
Kan ik in Mijn Rijndam alle informatie uit mijn medisch dossier inzien? 

Onder ‘Dossier’ kun je delen van je medisch dossier bekijken. Tijdens de doorontwikkeling van Mijn Rijndam wordt steeds meer informatie uit het medisch dossier (EPD) via het patiëntenportaal getoond.

Welke informatie kan ik inzien?

Via Mijn Rijndam kun je het volgende zelf online raadplegen: je persoonlijke gegevens, je revalidatiedoelen, delen van je medisch dossier en je rooster en afspraken. Mijn Rijndam biedt zoveel mogelijk recente en relevante informatie, waardoor je nauw betrokken bent bij je eigen revalidatietraject. 

  • Patiëntgegevens. Hier staan je persoonlijke gegevens, waaronder adresgegevens, gegevens contactpersoon en gegevens van je huisarts en de verzekering.
  • Revalidatiedoelen: de doelen waar je naar toe werkt in de behandeling(en) staan hier vermeld.
  • Agenda: hier vind je de geplande afspraken bij Rijndam. 
  • Medisch dossier
  • Intake - verslag van intake van de arts en/of het multidisciplinaire team. 
  • Correspondentie - brieven die verstuurd zijn, bijvoorbeeld aan uw huisarts of specialist.
  • Metingen - resultaten van de testen die zijn afgenomen.
  • Uitslagen - laboratoriumuitslagen van bijvoorbeeld een bloed- of urineonderzoek.
  • Teamrapportage - verslag van de teambespreking.
Ik begrijp niet wat er in mijn medisch dossier staat 

Mocht je bepaalde zaken in je dossier niet begrijpen of niet weten wat een uitslag betekent, dan kun je jouw arts/behandelaren vragen om uitleg. Noteer je vraag en neem deze mee naar je volgende afspraak. Of neem contact op met de (poli)kliniek waar je onder behandeling bent. Op onze website onder locaties vind je een overzicht van de telefoonnummers. 

Hoe kan ik mijn persoonsgegevens wijzigen?

Bij wijzigingen van uw persoonsgegevens kun je contact opnemen met de locatie waar je onder behandeling bent en vragen naar het Medisch secretariaat van je behandelend revalidatiearts.

Wanneer staan mijn afspraken in Mijn Rijndam?

Nieuwe afspraken worden wekelijks op woensdag zichtbaar in het patiëntenportaal.

Ik wil een afspraak wijzigen, wat moet ik doen?

Voor wijzigen/maken van afspraken bij de revalidatiearts neem je contact op met het Medisch secretariaat van locatie waar je onder behandeling bent. Voor het wijzigen van afspraken bij de therapeut kun je contact opnemen met de Planning. Op onze website onder locaties vind je een overzicht van de telefoonnummers.

Ik mis een afspraak in Mijn Rijndam. Wat moet ik doen?

Bij onduidelijkheid over afspraken, kun je contact opnemen met de locatie waar je onder behandeling bent en vragen naar de Planning. 

Hoe veilig is Mijn Rijndam?

Rijndam gaat op een veilige en zorgvuldige manier om met uw digitale gegevens, conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Mijn Rijndam voldoet aan de hoogste veiligheidseisen die de Nederlandse overheid stelt aan ziekenhuizen. Zo heb je alleen toegang tot Mijn Rijndam wanneer je inlogt via DigiD met sms-verificatie of via de DigiD-app, de standaard die de overheid gebruikt voor het beveiligen van uw gegevens.

Wat kan ik zelf doen aan de veiligheid van mijn gegevens

Je kunt zelf ook bijdragen aan een veilig gebruik van Mijn Rijndam met onderstaande tips: 

  • log uit op het moment dat je Mijn Rijndam niet meer actief gebruikt en sluit je browser af
  • Bewaar je DigiD inloggegevens op een veilige plek
  • Ga zorgvuldig om met de eventuele afdrukken die je maakt van je gegevens
Inzage medische gegevens door anderen

In beginsel wordt alleen inzage aan de patiënt zelf verleend, dus niet aan familieleden of partners. Je kunt wel iemand machtigen het medisch dossier namens jou in te zien. Bij kinderen van  12 tot 16 jaar hebben zowel het kind als de ouders/verzorgers het recht op inzage. Inzage in gegevens van een overledene kan slechts worden verleend wanneer nabestaande hier een aanmerkelijk belang bij hebben en de zorgverlener van mening is dat de overleden bij leven hiertegen geen bezwaar zou hebben gehad of indien een wettelijke verplichting dit vereist. 

Waar kan ik terecht bij vragen over het gebruik van Mijn Rijndam? 

Heb je een vraag over het gebruik van Mijn Rijndam? Neem dan contact op met de servicedesk via: mijnportaal@rijndam.nl . 
Vermeld de volgend gegevens in je e-mail:

  • Je naam en geboortedatum
  • De locatie waar je onder behandeling bent.
  • Omschrijving van je vraag of probleem.
  • Voeg indien mogelijk de tekst van de foutmelding en/of een printscreen toe. 

Let op: de servicedesk mag GEEN medische vragen in behandeling nemen. Heb je een vraag over de gegevens in je medisch dossier, neem dan contact op met de (poli)kliniek waar je onder behandeling bent. Op onze website onder locaties vind je een overzicht van de telefoonnummers.