Bij Rijndam is de veiligheid van onze patiënten de hoogste prioriteit. Daarom doen we er alles aan verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Omdat we patiënten veilige, kwalitatieve zorg willen blijven bieden en onze medewerkers niet onnodig bloot willen stellen aan risico’s, houden we alle ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en sluiten onze maatregelen hier op aan. Hieronder een paar maatregelen. Uitgebreide informatie vindt u in onze veelgestelde vragen.

Poliklinische locaties

  • Onze poliklinische locaties gaan in stappen weer van start met de zorg aan patiënten. In eerste instantie betreft het vooral (semi-)spoedzorg. 
  • Patiënten die voor een poliklinische afspraak op onze locaties kunnen komen, worden gebeld. Wij verzoeken u niet zelf naar ons te bellen. 
  • Overige poliklinische afspraken worden zoveel mogelijk omgezet in een telefonische afspraak of teleconsult. U wordt hierover geïnformeerd.

Als u wilt weten welke voorzorgsmaatregelen we per locatie treffen, lees dan de veel gestelde vraag 'Hoe zorgen jullie dat de afspraak veilig verloopt?'

Kliniek Westersingel

  • Patiënten mogen twee keer per week één bezoeker ontvangen.
    Uitzonderingen: 
    Patiënten onder 18 jaar mogen één ouder/verzorger (zonder griepachtige klachten) per dag ontvangen.
    De bezoeker mag één kind jonger dan 12 jaar meenemen als zijn vader/moeder is opgenomen
    Klik hier voor meer informatie over de nieuwe bezoekersregeling
  • Op locatie Westersingel is alleen de hoofdingang geopend. Bij de hoofdingang bellen patiënten, medewerkers en bezoekers via de intercom de receptie; deze beoordeelt vervolgens of de deur wordt geopend​. Aan een bezoeker die binnen mag komen, wordt gevraagd of hij/zij last heeft van COVID-19 verschijnselen.

Specifieke informatie over de kliniek vindt u op www.rijndam.nl/coronabulletin.

We realiseren ons dat deze verregaande maatregelen voor u grote impact kunnen hebben. We bedanken u voor uw begrip en flexibiliteit